تبلیغات
جزوه درسی+نرم افزار+عکس+فیلم+آهنگ وسرگرمی

نظرسنجی

نظرت در مورد وبم چیه؟؟؟

درباره ما



ایجاد کننده وبلاگ : رضا جمشیدپور

کسب درآمد

in the name of god

مجله سیب سبز - الناز مظاهری: امروز هوس چه كرده‌اید؟ دل‌تان كباب كوبیده می‌خواهد یا سوفله سبزیجات؟ برای‌تان عجیب است كه بعد از مدت‌ها هوس كرده‌اید یك بسته كامل چیپس نمكی بخورید؟ اصلا می‌دانید كه سر و كله این هوس‌ها از كجا پیدا می‌شود؟ ما به شما می‌گوییم كه چرا گاهی به شكل غیرقابل كنترلی دل‌تان یك غذا یا خوراكی خاص می‌خواهد. 

از نظر متخصصان، كمبود برخی از مواد معدنی، اسیدآمینه‌ها یا ویتامین‌ها و پروتئین‌ها می‌تواند هوس خوردن ماده‌ای خاص را در شما ایجاد كند. پس تصور نكنید كه میل‌تان به خوردن چنین خوراكی‌هایی گذرا و بی‌ضرر است بلكه این هوس را به عنوان یك زنگ‌ خطر جدی بگیرید و سعی كنید كمبودی كه بدن‌تان را به این حال انداخته با تغذیه مناسب برطرف كنید. 

هوس نمك كرده‌اید؟

بدن‌تان سدیم كم دارد

هرچقدر هم كه به نمك دوست‌ها بگویید، باز هم نمكدان را از كنار لیوان آب‌شان بر نمی‌دارند. درست است كه شكل گرفتن ذائقه غذایی به شما اجازه نمی‌دهد كه كمتر از میزان خاصی نمك بخورید اما از نظر متخصص هوس غذا یا خوراكی شور كردن هم می‌تواند نشانه یك كمبود در بدن‌تان باشد. 

بگو چی‌دوست داری تا بگویم چی کم داری

ولع مصرف غذاهای شور نشانه این است كه سطح سدیم در بدن بیش از اندازه كم است و گفته می‌شود كه احساس عطش بیش از اندازه بعد از انجام حركات ورزشی یا در زمانی كه بیمار هستید، به همین دلیل ایجاد می‌شود. سدیم یك ماده معدنی مهم است كه به حفظ تعادل آب در بدن و تنظیم فشار خون كمك می‌كند و اگر سطح آن در بدن‌تان پایین باشد، احتمالا میل شدیدی به خوردن پفك یا پاپ‌كورن شور پیدا می‌كنید و هیچ وقت نمی‌توانید یك بشقاب برنج كم نمك را قورت دهید. 

برای حل مشكل چه بخوریم؟ كرفس و هویج. 

زبان بدن‌تان را بفهمید

همیشه به آزمایش‌های وقت‌گیر و پرهزینه برای فهمیدن كمبودهای بدن نیازی نیست. گاهی درد، سوزش، خارش و دیگر مشكلات بدن‌تان نقش زبان او را بازی می‌كنند و به شما می‌گویند كه چه كمبود‌هایی دارد. 

 اگر مدام خسته هستید

آهن بدن‌تان كم است. 

  اگر پوست‌تان می‌خارد

روی بدن‌تان كم است. 

 اگر سرتان شوره می‌زند

ویتامین A بدن‌تان كم است.
 
 اگر مدام عفونت می‌گیرید

سلنیوم بدن‌تان كم است. 

 اگر كمردرد و پا درد دارید

ویتامین D بدن‌تان كم است. 

 خشکی دور دهان و بینی‌ 

یعنی ویتامین B12 ‌شما كم است. 

هوس شیرینی‌  كرده‌اید؟

بدن‌تان كروم كم دارد

 اگر قند تصفیه شده و كربوهیدرات بخورید، جریان خون‌تان سریع می‌شود و میزان قند خون‌تان نامتعادل می‌شود. چاره‌ای كه بدن شما برای مقابله با این افزایش سریع قند خون در نظر می‌گیرد، ترشح انسولین بیشتر است. این درحالی است كه با به تعادل رساندن وضعیت سلامت بدن‌تان و دریافت به اندازه مواد مغذی، می‌توانید این مشكل را برطرف كنید. طبیعی است كه وقتی سراغ شیرینی‌جات می‌روید، سطح قندخون‌تان بالا می‌رود و انسولین بیشتری در بدن‌تان آزاد می‌شود اما می‌دانید كمبود چه ماده‌ای است كه این نیاز را در شما ایجاد می‌كند؟

از نظر متخصصان، كسانی كه سطح ماده معدنی كروم در بدن‌شان پایین است، بیشتر به خوردن شیرینی تمایل نشان می‌دهند، به همین دلیل اگر میزان كروم مورد نیاز را به بدن‌تان برسانید، كمتر هوس شیرینی می‌كنید. 

یك صبحانه مفصل حاوی پروتئین+ كربوهیدرات می‌تواند حال‌تان را بهتر كند؛ مثلا می‌توانید تخم مرغ را با نان چاو‌دار بخورید. 

در ساعات بعدی روز هم سراغ سبزیجات بروید. با این كار به بدن‌تان كمك می‌كنید تا سطح قند خونش را ثابت نگه‌ دارد. با چنین برنامه‌ای وقتی به ساعت چهار عصر می‌رسید دیگر آنقدر قند خون‌تان افت نمی‌كند كه مجبور شوید شیرینی بخورید. 

برای حل مشكل چه بخوریم؟ دل و قلوه، گوشت گاو، مرغ، هویج، سیب زمینی، كلم بروكلی، مارچوبه و تخم‌مرغ. 

هوس شكلات كرده‌اید؟

بدن‌تان منیزیم كم دارد

به محض اینكه مضطرب می‌شوید و فكرتان مشغول می‌شود، سراغ شكلات می‌روید؟ اصلا شكلات كاكائویی ‌مهمان همیشگی خانه شماست؟ متخصصان بر این باورند كه بدن شكلات دوست‌ها منیزیم كم دارد. منیزیم نه تنها سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت می‌كند و ضد التهاب به شمار می‌آید، بلكه می‌تواند با حفظ تعادل سیستم عصبی بدن‌تان و كم كردن اضطراب شما، خیال شكلات خوردن را از سرتان بیرون كند؛ این درحالی است كه ادعا می‌شود بدن 80 درصد آدم‌ها كمبود منیزیم دارد. 

منیزیم برای استخوان‌های شما هم خوب است و بهترین راه دست پیدا كردن به آن، خوردن یك تكه شكلات تلخ 70درصد است. 
یك كاسه ماست كم چرب یا شیرموز در صبح، ماهی در ناهار و آووكادو در بعد از ظهر، می‌تواند هوس شكلات كاكائویی خوردن را از سرتان بیندازد. گذشته از این، نصف فنجان سویا بو داده تقریبا نیمی از منیزیم لازم در روز را فراهم می‌كند. 

برای حل مشكل چه بخوریم؟
 سبزی‌های تیره برگ‌دار خام یا پخته، اسفناج تازه، كلم پیچ یا برگ، چغندر، آجیل و مغزهایی مثل بادام یا دانه آفتابگردان، بذر كتان و گردو. 

بگو چی‌دوست داری تا بگویم چی کم داری

هوس كربوهیدرات كرده‌اید ؟

بدن‌تان تریتوفان كم دارد

 اگر مدام دل‌تان نان، ماكارونی، سیب‌زمینی و اساسا هر نوع كربوهیدرات انباشته‌ای می‌خواهد، احتمالا بدن‌تان یك اسید آمینه ضروری به نام تریتوفان را كم دارد. تریتوفان اسید‌آمینه‌ای است كه اعصاب شما را در دست می‌گیرد و به خلق و خوی‌تان شكل می‌دهد و گذشته از این، می‌تواند در ساخت سروتونین به بدن شما كم كند و باعث شود كه خلق متعادل‌تر و آرام‌تری داشته باشید. 

بالا رفتن سطح قند خون می‌تواند به رسیدن اسید آمینه به مغز كمك كند. گذشته از این، تریتوفان نقش ضروری در تنظیم چرخه خواب و بیداری بدن و حتی هضم غذا ایفا می‌كند و كمبودش می‌تواند باعث خلق پایین و اضطراب هم بشود. 

اگر این اسید آمینه در بدن‌تان كم است، به جای خوردن كربوهیدرات بیشتر سطح پروتئین مصرفی‌تان را باید بالا ببرید تا ساخت آن در بدن‌تان بیشتر شود و كمتر سراغ سیب‌زمینی سرخ كرده و برنج بروید. 

برای حل مشكل چه بخوریم؟ 
بوقلمون، تخم مرغ، موز و گردو. 

هوس گوشت كرده‌اید؟

بدن تان آهن و روی كم دارد

بعضی از آدم‌ها همیشه خوردن یك غذای گوشتی مفصل را به هرغذای سبك مدرنی ترجیح می‌دهند. برای آنها هیچ چیز جای كباب كوبیده و ژیگو را نمی‌گیرد و هیچ وقت در ‌مهمانی، قبل از خوردن خورشت پرگوشت سراغ خوراك سبزیجات نمی‌روند. از نظر متخصص، بدن چنین افرادی به روی و آهن نیازمند است. 

آهن نقش مهمی در بالا بردن سیستم ایمنی بدن ایفا می‌كند و به نوعی حامل اكسیژن در بدن هم تلقی می‌شود؛ به همین دلیل بدن كسانی كه آهن‌شان كم است، خسته می‌شود و زود از نفس می‌افتد. 

روی هم نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می‌كند و فردی كه سطح این ماده معدنی در بدنش پایین است، بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های مربوط به ضعف سیستم ایمنی بدن، سرما خوردگی و آنفلوآنزا خواهد بود. روی همچنین برای تقویت موها و ناخن‌ها‌ی‌تان ضروری است و باعث می‌شود پوست سالمی داشته باشید. 

برای حل مشكل چه بخوریم؟
 گوشت قرمز، عدس، اسفناج، تخم كدو تنبل، پنیر و نان سبوس‌دار. 

برچسب ها : بگو چی‌دوست داری تا بگویم چی کم داری؟ , بدن‌تان سدیم كم دارد , زبان بدن‌تان را بفهمید , اگر مدام خسته هستید آهن بدن‌تان كم است. , اگر كمردرد و پا درد دارید ویتامین D بدن‌تان كم است. , هوس شكلات كرده‌اید؟ بدن‌تان منیزیم كم دارد , هوس گوشت كرده‌اید؟ بدن تان آهن و روی كم دارد ,

آمار بازدید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :
آخرین بروز رسانی :